Dessertbord till Hollywoodkalas

Igår var det dags för kalas här hemma då dottern fyllde 10 år 😀 Denna gång önskade hon sig ett Hollywoodkalas och ett dessertbord. Önskemålen var diamanter, pinatã, en egen ”walk of fame”-stjärna och texten Hollywood. Inte kunde väl jag säga Nej till detta inte utan ställde mig snällt och bakade 😉 Dagen innan så bad hon mig lova att det skulle bli det bästa kalaset någonsin. Eh.. vilka krav!! 😉 Som tur är så lyckades vi uppnå hennes önskan och hon sa efteråt att det faktiskt hade blivit precis så himla tusan bra som hon hade hoppats 😀

Här kommer en hel drös bilder på dessertbordet – Enjoy! 🙂

På dessertbordet fanns att finna:

Minicitroncupcakes med hallon- & marshmallowfrosting.

Cocosbollar

Vaniljkakor med vaniljfyllning

Vaniljkakor med chokladfyllning

Kanelbullar med mandelmassa

Kanel- och vaniljbullar

och till sist en tårta bestående av rosa vaniljbottnar fyllda med dumlefluff och mjölkchokladganache. Den var spacklad med hallon- & marshmallowfrosing och sedan täckt med sugarpaste/dekorfondant.

Samtliga dekortioner på bordet består av sugarpaste/dekorfondant (både vanilj och hallon), marsipan och/eller flowerpaste.

Slutligen har vi den ätbara tiaran till födelsedagsbarnet (dock valde jag att använde icke ätbara ”diamanter”) som snabbt fick skapas.

Den tuffa pinatãn kommer ifrån Partytajm och lär bli önskad på många små tjejers kalas då den var en riktig hit. De vackra tårtfaten (som jag älskar så) kommer ifrån IB Laursen och det vita fatet finns att köpas hos Two Shabby Chicks.

♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

Kan knappt förstå att det redan gått 10 år sen min älskade dotter föddes!! Vart tog tiden vägen egentligen?? 😛 Avslutar inlägget med att bjuda på en bild på mig och dottern (vilket är ytterst ovanligt här i bloggen) som togs för 5 år sen. Känns nästan som att det vore nån månad sen bara 🙂


39 thoughts on “Dessertbord till Hollywoodkalas

  1. Så snyggt och imponerande. Jag njöt verkligen. Vilken lickad kallas! Fint bild på er! Roligt tycker jag att ibland vissa vem det är som stor bakom allt konst. Och 10-åringar-det är det gulligaste som finns i universum. Det sägger en mamma som har själv en 10-åring hemma.

  2. Wow vilket häftigt kalas det måste ha varit. Kul med teman 🙂 Återigen har du gjort massa fina bakverk. Jättesnyggt med alla diamanter överallt, måste varit dyrt hehe. Roligt att du la ut ett kort på dig och dottern också =)

  3. Åh, herregud ! Jag vill komma på ffika hos dig !! helt underbara skapelser !! Lycka till med pluggandet ! det kommer gå hur bra som helst 🙂 Kramar
    Ps, lite rast måste man få unna sig ibland 😉

  4. Verkligen jätte fint 🙂

    Jag är lite nyfiken hur man beräknar när man skall göra ett dessertbord?
    För om man har många olika bakverk skall det då finnas en till varje person? För man
    orkar väl inte äta en bit av varje sort?

    Sen undrar jag om du har gjort cocosbollarna själv eller om de är köpta? Isåfall var? Dom var ju så små och söta 🙂

  5. Hej! Så fina bilder! En fråga bara…..hur fick du stjärnorna att sitta kvar på kokosbollarna och detsamma för kakorna? Sitter o filar på ett kalas själv just nu o det är så kul!!

    • Tack Maja!

      Till kokosbollarna använde jag lite kristyr och kakorna penslade jag med lite vatten denna gång. Går annars att pensla med chokladsås, saft eller något annat rinnande 🙂

      • Ah…vad smart! Tack förresten för att du svarade! 🙂 Känns som att prata med en kändis lite haha ;)Du, två frågor till bara…Kokosbollarna…har du köpt dom? Har bara sett kokosbollar med kokos på chokladöverdraget. Sen undrar jag hur du gör dina fina stora kronor? Hur torkar du dom så att de blir sådär fint böjda upptill? Denna logg ska jag ofta återkomma till. Tack så hemskt mkt för all inspiration! Mvh Maja

  6. Grattis till Florence! Otroligt snygga bakverk och gott lät det också! Vilken tur hon har som har en så duktig mamma!!! 🙂

    SV: Jag ser också fram emot söndag! Till Milo kan du ta med dig ett par klädombyten om du vill (det går såklart också bra att köra på samma hela tiden). Om han har något favoritgosedjur eller favoritleksak kan ni ta med det om ni vill, annars har jag med mig en hel drös med grejer 🙂 Jag kommer att ha med mig ballonger så önska gärna färger om ni på något sätt vill matcha med kläder…
    Florence tänkte jag ta lite vanliga porträttbilder på. Om hon har någon hobby som hon gillar extra mycket går det ju att ta med sig något som hör ihop med hobbyn (om det går). T ex ett instrument om hon spelar något. Det där får ni göra lite som ni vill. 🙂
    Ska bli jättekul!
    Ha det så bra så ses vi till helgen!

  7. Du e fantastiskt duktig! Man blir så inspirerad 🙂 Min kille Milo fyller 2 i sommar o då ska ja oxo laga ett temadessertbord! Vi har dop i helgen åt min yngsta kille Noah o då e temat bara brunt o turkos.. Älskar dom färgerna 🙂

    Kakan nu på söndag ska annors prydas av ”dina” Converse o ”dina” Macarons! Sku du ha din Whipped Cream Cheese frosting innuti Macarons’ena? Eller har du nån annan fyllning att rekomendera? Macaronsen e annors turkosa..

    H:
    Life_Tone

    • Tack så mycket! Gullig du är 🙂
      Vad kul med dessertbord! Jag älskar att göra dem!

      Om du har turkosa macarons så varför inte fylla dem med choklad? 🙂 Smält ner choklad och blanda med lite cream cheese så är du en väldigt god fyllning. Går att göra med smaksatt choklad ifall du vill ha lite smak.
      Lycka till! 🙂

  8. Pingback: Guldkorn från 2011 –

  9. Pingback: Fairytale Dessert Table | Sockerrus - The Sweet Blog

Kommentera

