MissTigri and Cupcakes

MissTigri är en fransk konstnär med japanskt påbrå som ritar helt fantastiskt vackra bilder. Med tanke på att hon är en av mina favoriter så är det ju inte mer än rätt att hon får lämna ett avtryck här på bloggen också 😉

Cupcakes’n består av kladdkakecupcakes fyllda med nutella, ”spacklade” med lite grädde och toppade med sugarpaste. Blomman är gjord av flowerpaste.

Jag glömde faktiskt att fodra locket men det höll sig bra över natten iallafall vilket är intressant. Vet att en del säger att det är sockret i grädden som gör att det kan smälta och denna gång hade jag inget socker i. Måste mao testa detta snart igen och göra en jämförelse 🙂

Den snygga lila formen och silverpärlorna kommer ifrån Dr Oetker.

19 thoughts on “MissTigri and Cupcakes

    • Tack!
      Jag har använt en plastblad som har ett mönster i sig (texture mat) Har köpt det utomlands och inte sett dem här än.

  1. Vackra är ordet ! Vår rockstar babyvagn började bli för liten för viggo, så vi tyckte att det var bättre att byta till en kärra redan nu. Han sover aldrig i vagnen och älskar att sitta framåtvänd så jag tror det här var ett bra köp 🙂 KRAM

  2. Jag har hört att om man blandar i cirka en msk med vaniljsåspulver i grädden mot slutet av vispningen så ska det minimera risken för att lock av olika slag blir förstörda, kan ju vara värt att prova. Dessutom så låter det gott. 🙂

    • Det gör jag ibland för att få grädden stabilare. Måste ta med det i testet jag ska göra och se om det gör någon skillnad 🙂
      Tack för tipset!

Kommentera

