Ett shoppingtips

För ett tag sen så upptäckte jag B’s Skafferi, en helt ny webbutik (eller iallafall ny för mig). Sånt tycker jag alltid är superkul. Ännu gladare blev jag av att butikens sortiment. De har verkligen massor av spännande baksaker där! De har bl.a. supersnygga cupcakeformar, smaksatt sugarpaste och mycket, mycket mer. Förtjänar helt klart ett besök eller ett par stycken. 🙂

 

I söndags gjorde jag slag i saken och shoppade loss på lite muffinsformar, svart metallic strössel och lite annat smått o gott. Älskar färgstarka enfärgade formar och har letat efter ett par olika färger till ett kommande projekt. Vad det projektet är tänker jag dock inte avslöja än 😉 Hur som helst, jag beställde i söndags och idag fick jag paketet, så mycket snabb leverans dessutom – me like! 🙂 Att de även har en enhetsfrakt på 59kr är superduper tycker jag!

B´s Skafferi

11 thoughts on “Ett shoppingtips

  1. Du är en riktig sak letare, vilka härliga grejer har dem. tycker faktiskt att din motorcykel är riktig fin, men det är samma med mig, så furt man gör något, vet man att nästa gång blir det bättre.

  2. Tack för tipset! Men vad tycker du om info:n hon skriver om Americolor?

    Till min kännedom har det kommit fram att mina livsmedelsfärger från Americolor innehåller ett färgämne som heter E127 ( ger en röd färg ) och är ett godkänt färgämne i USA men inte inom EU och Norge.
    Färgen är inte giftig att hantera.
    Färgen är ett s k azofärgämne och och bör endast användas till dekorationer som inte ska konsumeras.

    • Hej!
      Jag läste precis det jag med. Vet ju sen tidigare att det är skillnad på vad vi får äta i Sverige och vad de äter i exempelvis USA. Kanske förklarar varför jag inte sett det i andra butiker. Å andra sidan så säljer Kakburken också en hel del färger man inte får äta – Men det står givetvis i texten när man köper den, vilket gör att man kan välja vad man ska ha det till. Wiltons kopparfärgade pastafärg man använder till hudfärg är en sådan.
      Dock lite synd. Jag var nyfiken på att testa Americolor då jag läst så mycket om det 🙂

      • @Wiveca & Lisa:
        Det står i beskrivningen på varje artikel nu så det inte blir några missförstånd. Jag kommer ändå ha dessa färger i sortimentet än så länge ( ska ta in andra färger som är Sverigevänliga inom kort).
        Jag själv kommer fortsätta använda dessa färger för eget bruk, för så liten mängd som används och så sällan man äter så tror jag nog att jag klarar det färgämnet 😉 USA lever ju och frodas än så länge 😉

        @Monica:
        Nej jag kommer inte ge mig ut på norska marknaden i detta skede.
        Det finns det andra som gör.

      • Härligt! Bra att veta det innan man köper den 🙂
        Har testat sugarflair colours som B’s Skafferi ska ta in i stället och den är riktigt bra tycker jag 🙂

      • @Lisa: Jag blev oxå jätteglad, för jag tyckte det var för dyrt att skicka efter från USA.
        @Jennie: Det har du jue naturligtvis alldeles rätt i. ;p
        Och är det så att den är dryg och man inte behöver så mycket är det ännu bättre.

        Är alltid bra att få reda på hur andra tycker och tänker. 😀

  3. Jag kommer aldrig tvinga på mina kunder dessa färger utan dom är vuxna nog att ta eget beslut med den informationen jag gett dem och jag kommer som sagt ta in andra ”vänliga” färger. Jag är ingen kemist eller doktor utan ska ta reda på fakta från människor som vet mer om detta.
    Men man kan ju fortfarande använda dem till dekorationer man INTE ska äta utan ställa ut t ex 🙂
    Och vad JAG personligen bestämmer mig för har ju inget med butiken att göra 🙂
    Och det finns många bloggar som rekommenderar dessa färger och använder dem med som sagt men jag är ingen polis utan det är upp till var och en att ta ansvar för det, jag tog mitt nu 🙂

    Nog om det, finns så mycket annat roligt att lägga energi på, som att hitta roliga produkter 🙂
    Hej på er!

Kommentera

