Formex-mässan

Idag startade Formex-mässan i Stockholm som går av stapeln 2 ggr per år. Formex är den största mässan för nordisk inredningsdesign och lockar ca 24 000 besökare och över 700 mediarepresentanter. Jag hade velat gå på mässan men fick avstå då min dotter fyller år och vi dessutom har en gäst från utlandet som hälsar på. Får se om jag lyckas ta mig dit nästa gång i augusti, eller om det ligger för nära bröllopet mitt. Hur som helst. Precis som förra mässan så har jag fått uppdraget att göra tårtor i ask till Kalasform som ställs ut på mässan. Det är två helt nya bröd/tårtformar som jag fått göra 🙂 Utöver dessa två tårtor har jag även fått gör cupcakes i alla Kalasforms 5 muminformar vilket var jättekul! 😀 De finns alla att skåda i Kalasforms monter, B03:44. Känner mig oerhört hedrad att bli tillfrågad av ett sådant stort företag som Kalasform 😀

4 nya cupcakesformar från Kalasform (bild lånad ifrån Kalasform.se)

Har du inte varit inne och kikat på deras stora utbud av formar tycker jag att du ska ta och göra det, finns nämligen massor av fint att pryda sina bakverk med 😀

FORMEX

Bilder kommer att dyka upp inom kort på samtliga bakverk jag gjort till mässan. Kan dock avslöja att de nya bröd/tårtformarna är supersnygga! 😀

7 thoughts on “Formex-mässan

  1. Shiit vilken ära ! Jag ser fram emot bilder på dina mästerverk ! Jag har fått n hel drös formar därifrån och tänkte baka lite ikväll – dock blir det nog ytterst vanliga kanelbullar i mina fina formar 🙂 Ha en toppen dag ! kramar

  2. Nu har jag tagit flera bilder på dina och Nellies suppersöta mumin på messan. Så klart på mina cupcakes också. Tänkte ha nån inlägg om det om du samticker. Beundrade verkligen dina supper super söta rosor.

Kommentera

