Jakobs Doptårtor

Jakobs mamma träffade jag på Irland för en herrans massa år sedan. Vi tillhörde samma svenska-au-pair-gäng som umgicks en hel del. Väl tillbaka i Sverige och massor av år senare så är jag ute med en nyfunnenkompis på nattklubb. Vi träffade på en barndomskamrat till henne som vi stod och pratade med ett tag. Det visade sig senare att denna barndomskamrat var tjejen från mitt gäng på Irland – Snacka om att världen är liten🙂

Hur som helst, tillbaka till tårtorna!😛

Karin ville ha två stora ljusblåtårtor med mörklila kantband, rosor i olika lila nyanser och något mer på toppen av tårtan. Hon bad mig om förslag och jag föreslog två teddybjörnar med kronor på sniskan (i början kallade de Jakob för lilla prinsen) – Den idén gillade Karin och så fick det bli🙂

Tårtorna består av vaniljbottnar fyllda med hallon- och blåbärsmousse. Locken är av sugarpaste, teddybjörnarna chokladsugarpaste och rosorna både flowerpaste och marsipan.

Bilderna är tagna kl. 8 på morgonen så ljuset var inte det bästa därav en liten skum färg på bilderna.

Tårtbrickorna kommer ifrån Siluett.

 

9 thoughts on “Jakobs Doptårtor

Kommentera

