PME Professional Diploma Course: Sugarflowers

Nu har jag äntligen fått tid till att gå igenom de bilder jag tog på blommorna från kursen jag nu slutfört. Sista dagen blev lite jäktig och vi hann inte lägga ner så mycket tid på att färga blommorna så mina blev inte så naturtrogna. Kan iofs oxå bero på att jag hade med mig mycket glitter- och metallicfärger istället för de mer naturtrogna 😉 Sen hade jag inte heller möjlighet att stanna kvar när kursen var slut för att binda ihop dem då jag skulle åka tillbaka till Linköping. Hann en liten bit på vägen dock 🙂 Hur som helst, här kommer en massa bilder på resultatet! 😀

Sammanlagt gjorde vi 8 rosor på floristtråd men hann bara färga 3 av dem.

Chillifrukter, nejlikor, björnbär, 2 olika orkideér: Cattleya (är ca 1-1,5cm stor) och Cymbidium.

En Orientlilja (Som jag för övrigt ska få göra till ett bröllop i sommar 🙂 )

Ett par stycken förgätmigej. Vi gjorde en hel del fler och jag kan avslöja att de var MKT mer tidskrävande än vad man skulle kunna tro.

Å till sist ett par bilder på den lilla bukett jag hann binda bestående av kallor, fresia (både knoppar och blommor) och murgröna.

 

Var helt klart en helt fantastiskt kul kurs och jag ser fram emot att få gå nästa modul till våren 😀

10 thoughts on “PME Professional Diploma Course: Sugarflowers

  1. Du är så duktig! Jag är totalt inspirarad av dig o din blogg. Mitt intresse för tårtor har precis visat sig och jag vill bara lära mig allt! Vart kan man gå sån här kurs o lära sig blommor?
    TACK för allt fint du delar med dig.
    Johanna

    • Tack Johanna! 🙂 Vad glad jag blir över din kommentar!! 🙂 Denna kurs är det Kakburken som håller i så spana in deras hemsida för mer information 🙂

Kommentera

