Cake Pops med Pepparkaksdegsgömma

Pepparkaksdeg är något jag tycker är fantastiskt gott. Jag kommer ihåg när jag var liten och var sjuk den dagen vi skulle baka pepparkakor… Det värsta var inte att missa själva baket utan att jag inte skulle få smaka pepparkaksdegen det året – Jag var så ledsen! Till min stora lycka så bar pappa ner mig så att jag kunde få smaka lite på degen 😀 . Det minnet har etsat sig fast för det var så speciellt. Att få äta pepparkaksdeg var lycka! 🙂 När jag bakade pepparkakor här hemma förra veckan (och åt min lilla degklump) så kom jag på att jag måste testa att göra cake balls/pops med ett center av pepparkaksdeg. Resultatet blev Cake Pops bestående av kladdkakeballerina och pepparkaksdeg. Superenkla att göra och smakar otroligt gott – Perfekt julgodis! 🙂

De kanske inte ser så juliga ut, men skenet bedrar 😉

Det gröna gräset är ett supertufft diskställ som kommer ifrån Lilla Hemma huset. Just nu kan du vinna ett sådant här på bloggen. Klicka här för att komma till tävlingen.

4 thoughts on “Cake Pops med Pepparkaksdegsgömma

  1. Vilken gullig berättelse, kan förstå att det är ett minne du bär med dig =) Är också väldigt svag för pepparkaksdeg! Pepparkakor i sig kan ofta kvitta, men degen vill jag gärna få äta lite utav! Låter smarrigt att göra cake pops av det!

  2. Detta ska provas nästa vecka 😀
    Hur mycket pepparkaksdeg och hur mycket ballerinakex hade du?
    och ungefär hur många blev det?

    Mvh Sara

Kommentera

