Lucka 2: Dagens tips!

Snurrbricka/Turntable

Ett av de bästa redskapen jag har köpt till mitt tårtgörande är en snurrbricka/turntable. Den är ovärderlig för mig när jag lägger på lock samt dekorerar tårtor. 🙂

När jag först började leta efter en slogs jag av att de är rätt så dyra. Wiltons och PMEs kostar mellan 150-515kr + frakt, vilket är rätt saftigt om man har tårtgörande som hobby. Efter lite mer letande så sprang jag en dag på den perfekta snurrbrickan för mig. Den var superbillig (endast 49kr) och jag hittade den på IKEA. 🙂

Mitt tips idag till er, IKEAs snurrbräda, både billig och mycket praktisk 😀

5 thoughts on “Lucka 2: Dagens tips!

  1. Vilken kul idé med en julkalender. 🙂 Söta cupcakes!
    Jag använder också den snurrbrickan från IKEA. Min man fick den i födelsedagspresent för länge sen (tanken från givaren var att vi skulle ställa tacoskålar på den, men det kunde vi ju ha räknat ut från början att det aldrig skulle fungera… kanske om vi hade haft ett runt bord)… i alla fall så kom den väldigt bra till användning när jag började göra tårtor. 🙂

  2. Vilket jättebra tips, tack snälla! Jag satt och svor igår åt att det var så jobbigt att inte ha en sån, och så tipsar du om en från IKEA som är så billig! Och det bästa av allt är att jag ska till IKEA på måndag! Hi hi hi 🙂

Kommentera

