På Kurs med Kurt(?!)

Eller kanske inte..😛 Minns ni förresten den gamla klassikern (På Kurs med Kurt)?

Hur som helst, på kurs är jag, men det är otroligt härliga Camilla W. Sala som håller i kursen jag går. Närmare bestämt så går jag PME Professional Diploma Course – Sugarflowers. Under 2 helger ska jag lära mig MASSOR om hur man gör supersnygga blommor och dessutom många olika sådana. Det som står på listan vi ska lära oss är följande:

  • Grundkunskaper
  • Blommor, med och utan floristtråd
  • Blommor, blad och bär
    • fantasiblommor
    • fyllnadsblommor
    • rosor
    • orkidéer
    • liljor
    • gerbera
    • prästkrage
    • freesia
    • björnbär
    • kalla
    • m.fl.
  • Alternativa dekorationsmedel
  • Blomsterarrangemang
  • Dekorera tårtställningar och tårtknivar
  • Kostnader och prissättning

Idag är det fösta dagen och vi har mest gjort ståndare, pistiller och andra blomdelar som under natten ska torka och imorgon ska (en del av) de bli blommor🙂

De kanske inte ser så komplicerade ut –  Men shit vilket pillerjobb!!!

 

Utöver alla blomdelar så hann vi iallafall göra en ros idag.

12 thoughts on “På Kurs med Kurt(?!)

Kommentera

