Inte så bakrelaterat..

Tycker att det är extra härlig att det är fredag idag för det innebär bland annat att min stora inlämning i familjerätt är över och inlämnad😀 Har varit en hektiskt vecka med mycket pluggande! Har därför inte hunnit ta hand om bloggen eller svarat på kommentarer och annat – Men nu är det gjort!😀

Jag har en hel del inlägg på gång bl.a. till Sockerskolan, bilder på ett par till ”converse”, helgens doptårtor samt att jag nästa vecka kommer att visa upp lite bilder på mina cupcakes tagna av en fotograf. Finns en del att se fram emot mao :-)  

Sitter just nu inte vid datorn med alla bakbilder så jag avslutar inlägget med något helt annat😉

Bröllop & Sång

Förra året gifte sig mina underbara vänner Frida och Jörgen på härliga Gotland. Bröllopet varade i dagarna 3 och det var en nätt liten summa på 100 gäster som deltog😛 Nu till saken. Frida hade sedan långt tidigare sagt till mig att det hon önskar sig i bröllopspresent är att jag sjunger på hennes bröllop. Jag höll på att svimma när hon sa detta… Jag fixar nämligen inte att sjunga inför publik – Prata inför en stor folksamling har jag inga som helst problem med, men sjunga.. HJÄLP! Dock var det inte mycket att göra, för när en vän som Frida önskar sig något sådant så är det bara att se till att göra det, jag menar hur skulle jag kunna säga ”Nej”??🙂 Hur som helst. Det slutade med att jag knappt klarade av att äta innan jag skulle sjunga för att jag var så himla nervös. Inte hjälpte det heller att jag var gravid och inte kunde dricka något lugnande innan😉 Så inför 100 pers ställde jag mig upp (spiknykter) och sjöng en specialskriven version av ”Halleluljah” och jag tror inte att många ögon var torra när jag var klar😀

Dock filmades inte hela mitt framträdande vilket innebar att Frida & Jörgen inte fick möjligheten att spara sången. Så runt jul förra året (när jag var höggravid som synes) fick jag chansen att spela in låten i en hemmastudio. Det var superkul! Så nu finns låten sparad åt mina vänner samt för egen del. Dottern lyssnar en hel del på den och förklarar stolt för sina vänner att det minsann är hennes mamma som sjunger😉

Ha en underbar fredag allihopa!

Stor KRAM till er😀

Lisa

8 thoughts on “Inte så bakrelaterat..

  1. Du var så grymt bra! Inte ett öga var torrt. Jag var ju till och med tvungen att gå ut för att inte börja gråta när du övade innan bröllopet. Inredare,smyckesdesigner, tårt- och cup cake-konstnär och sångerska🙂 Du har många talanger du😀

    • Åh vad gullig du är Marie! Tack! Vad så sjukt nervös innan jag skulle sjunga att jag var tveksam till att jag skulle klara det😛
      Haha, jag är lite utav en allt-i-ett-kvinna😉
      Kram till dig!

  2. Tack för era kommentarer! Blir superglad varje gång!🙂

    Måste fundera lite på det där med att lägga ut sången. Var inte riktigt det jag tänkte innan – Så jag vet inte om jag vågar… Sång är känsligt😉

Kommentera

