Tävling: Vinn Vanilj

Tillsammans med V-Sell (länk) anordnar jag en tävling där du kan vinna antingen en burk äkta vaniljpulver eller ett 2-pack vaniljstänger.  Jag kommer att lotta ut sammanlagt 10 paket (5 av varje) så det är 10 stycken läsare som får vanilj på posten 😀

Bilden hämtad från V-Sell.se

För att vara med och tävla ska du göra två saker:

1. Du skriver en kommentar där du berättar vad du skulle vilja baka/göra för något gott med någon av V-Sells vaniljprodukter.

2.  Du gillar Sockerrus på Facebook (Skriv hela ditt namn i kommentaren).

Klika på bilderna nedan för att komma till respektive sida.

 

Tävlingen avslutas måndagen den 1 november kl.23.59

PS. Följ gärna med bloglovin så missar du inte när vinnarna dras 🙂

39 thoughts on “Tävling: Vinn Vanilj

  1. Vill jättegärna vara med och tävla.
    Vilken beslutsångest, jag tror att jag skulle göra en tårta med hemmagjord vaniljkräm.Skriver mitt namn i kommentaren på facebook också.
    Mvh Ulrika

  2. Christoffer gissberg

    Oj… det finns så mycket man skulle kuna göra skulle gärna vilja göra egen vaniljkräm , vaniljfrosting till cupcakesen eller varför inte en enkel pannacotta som är så gott 😀

  3. Åh! Jeg vil veldig gjerne ha en boks! Dette vaniljesukkeret har jeg siklet på lenge! Jeg er så lei av vanillin-sukker … (særlig etter at jeg leste Den hemmelige kokken, som avslørte hva vanillin er laget av …)

    Jeg ville brukt vaniljesukkeret i helt vanlige vaniljemuffins. Til vanlig synes jeg nemlig vaniljemuffins er litt kjedelige, med smak av syntetisk vanilje, så jeg vil smake dem laget med the real thing. Rett og slett!

    M:)
    (Monica Holm)

  4. Om jag vann så skulle jag göra en underbar pannacotta att bjuda min älskling på på våran ettårsdag om några veckor.

    Och sen skulle det förstås bli en hel del muffins och cupcakes att bjuda släkt och vänner på. 🙂

  5. Jag skulle baka vaniljhorn och vaniljbullar som är dotterns favorit.Men det finns massor av mer jag skulle göra,egen vaniljsås till äppelkakan.

    Kram Monica

  6. Klart man vill vara med och tävla.
    Jag skulle definitivt göra en god vaniljglass. Där alla de fina svarta kornen syns och känns i smaken!
    Mvh
    Sanne Erlandsson

  7. Gillar dig sedan tidigare på Fejan =)

    Vore skoj att prova på att baka med äkta vaniljsocker, här är en snål smålänning som tar det vanliga vaniljsockret eftersom man inte vet om det andra lite dyrare verkligen är godare.

    Proove me wrong =)

    Therese

  8. De skulle jag också använda i vaniljglass, blir ju mycket glass här hemma nu när jag köpt glassmaskin och att det är äkta vanilj i är väldigt viktigt för att få en god smak på vaniljglass.

    Gillar redan dig på Facebook

  9. Jag använde alltid äkta vaniljpulver från V-sell eftersom jag läste från din vanilj review.Jag ska prova göra vanilj glass med den äkta vaniljpulver därför att jag aldrigt göra vanilj glass så kan jag tänka om hehe. Äkta vaniljpulver gör min kaka alltid gott och doftar riktigt vanilj !!
    Så klat gillar jag dig på facebook också!

  10. Jag är gärna med och tävlar och om jag vann skulle jag nog göra vaniljkräm eller pannacotta med hallonsås.

    Jag ”gillar” din facebook grupp med namnet (Sanna Kaakinen).

  11. Klart jeg vil være med på konkurransen, vil gjerne ha ett glass!
    Jeg ville laget vaniljeis eller vaniljemousse! Yummy.. Syns det er så godt med vanilje, men det må være ekte vanilje!

    Susanne Madsen

  12. Jag vill vara med. Har gillat. =)
    Jag skulle vilja göra egen vaniljsås eller pannacotta eller vaniljmuffins med vaniljfrosting. Finns så mycket gott med vanilj. =D
    /Johanna Bro

  13. Jag skulle baka mängder av mina ”ökända” vaniljbullar, (”kanelbullar” med vanilj istället för kanel/russin). Behöver alltid fylla på med nya i frysen.

  14. Jag skulle vilja använda vaniljstång till att göra eget vaniljsocker. Sen skulle jag vilja använda det till glass också.

    Kramis, Jenny

  15. Hi hi
    Om jag van äkta vanilj pulver skulle jag fylla mina ny kungliga cupcakes, en kolektion som jag designade till Victorias bröllop men han aldrig lansera den. Nu vänntar den till en alldeles extra tillfälle.
    Sen skulle jag baka de äkta vanilj svenska kanelbullar.
    En tredje grej sparar jag för överaskning.

  16. Vilken skojsig tävling. Har länge vela testat äkta vanilj. Jag skulle baka en vit choklad och vanilj kladdkaka.

    Gillar skälvklart på facebook, Sara L

  17. Jag hoppar gärna på! Gillat sockerrus på FB – Angelica Malmqvist – klart!

    Och vad skulle jag bakat för något..? Hmm.. jag skulle nog mer eller mindre blivit tvingad av min familj att göra ett gäng vaniljbullar/solbullar/sockerbullar (kärt barn har många namn…) då de går åt som smör i solen! 😉

  18. Nu gillar jag dig på facebook också 🙂
    Självklart är jag med och tävlar!
    Om jag vinner ska jag nog prova göra vanilj-pannacotta toppade med hjortron 🙂

  19. Pingback: Sista chansen… « Sockerrus

  20. Jag gillar vaniljkaka, en sockerkaka, men delar i mitten och häller på ”vaniljmjölk” på båda halvorna.
    Den skulle nog bli ännu godare med riktig vanilj.
    Jag gillar redan dig på FB 🙂

  21. Jag är cupcakenybörjare och vaniljälskare. Jag skulle göra Martha Stewarts Vanilla vanilla cupcakes med Marshmallowfloff frosting. Och som en liten nybörjarutmaning blir det nog en flowerpasteblomma på toppen!

  22. Nu har jag ju inte fb, men jag kan ju ändå tillägga att jag använder alltid deras vanilj. Det blir en enormt stor smakskillnad. Gott i allt från kladdkaka till en knivsudd i keson 🙂

Kommentera

