Albins Doptårta

Till i lördags fick jag äran att göra ännu en doptårta🙂 Denna gång till en liten kille vid namn Albin. Hans mamma ville gärna ha en liknande doptårta jag gjort ett par gånger förrut (länk, länk) men en pojkaktigare variant. Det blev en babyblå tårta med nallebjörn i chokladsugarepaste istället för prinsesskrona och rosa.

Jag tycker tårtan blev jättebra som pojkversion av Saras, och Leas Doptårta. Vad tycker du?

Tårtan som bestod av vaniljbottnar fylldes med hallon- och mörk chokladmousse samt glasscreme. Spacklads med grädde och täcktes med sugarpaste. Dekorationerna gjordes av en blandning av marsipan och sugarpaste.

 Till kantdekor gjorde jag denna gång ett band med babyhänder.

Den fina tårtbrickan kommer ifrån Siluett (länk)

16 thoughts on “Albins Doptårta

  1. Verkligen en jättefin tårta! Vad fint att du har gjort ett hjärta på nallens mage, och sen hjärtan bredvid honom med små handavtryck på. Du har verkligen lyckats matcha formerna och färgerna jättebra!🙂

    • Tack Rebeka! Kul att du gillar min matchning😀 Är rätt nöjd själv med hur jag knöt ihop de olika formerna på tårtan🙂

  2. Åh så fin!
    Blir så inspirerad av allt underbart du bakar, kan inte förstå att man kan fixa sånt här hemma på egen hand🙂 Får se om jag vågar mig på något mer avancerat än Leilas cupcakes (som inte ens är i närheten av så fina som dina blir)…
    Keep up the good work!

Kommentera

