Vilmas Doptårta

Tänkte börja med att visa lite bättre bilder på Vilmas Doptårta som var huvudpunkten på helgens dessertbord (länk). Det är en våningstårta med prinsesskrona på toppen. Måste säga att jag är så otroligt nöjd med den och älskade att göra den. Gulliga Frida (Vilmas mamma) gav mig helt fria händer med tårtan vilket gjorde mig mycket glad. Jag har nämligen länge velat göra en våningstårta med prinsesskrona på toppen.

Tårtan består av både saftiga chokladbottnar och devils chocolate cake-bottnar fyllda med hallon- och kokosmousse. Det blev tre lager per tårta så jag blandade de två fyllningarna på det 3e lagret. Spacklade gjorde jag sedan med grädde och täckte med sugarpaste. Alla dekorationer är i flowerpaste förrutom kantdekoren.

Tårtbrickan kommer ifrån Siluett (länk).

34 thoughts on “Vilmas Doptårta

    • Tack Maria! Vad kul att du gillade receptet 🙂

      Får se om jag kanske kan få till en steg-för-steg nästa gång jag gör en krona 🙂

  1. Pingback: Somrig våningstårta med prinsesskrona –

Kommentera

