Bröstcupcakes

Varje år får cirka 7 000 kvinnor beskedet att de har bröstcancer. Det innebär att var nionde kvinna drabbas någon gång i livet. Antalet bröstcancerdiagnoser i Sverige ökar, men samtidigt blir de som överlever allt fler. Cancerfondens mål är att ännu fler ska överleva – ett mål som bara kan bli verklighet genom framgångsrik forskning.

Det är en mycket skrämmande siffra, och jag vore oerhört tacksam om ni tar er tiden till att ge ert stöd. Jag har tillsammans med Bröstcancerfonden startat upp en insamling där du kan ge en gåva. Tillsammans kan vi bidra till att fler kvinnor överlever denna hemska sjukdom.

Stöd kampen mot bröstcancer – Gör som jag och ge ditt bidrag här

Till ära avRosa Bandet-kampanjen har jag gjort bröstformade minicupcakes. De består av saftiga vaniljcupcakes med täcke av sugarpaste.

♥♥♥Stor KRAM till er alla! Ta hand om er och era kära♥♥♥

9 thoughts on “Bröstcupcakes

  1. Vilka fina cupcakes.
    Jag har också en egen insamling, uppmärksammar den just nu med en rosa tävling på bloggen. Tycker att det är ett ypperligt sätt att visa sitt stöd.

Kommentera

