Test av muffinsformar

Som en del av Sockerskolan (länk) så vill jag även ge lite tips på produkter jag har testat. Denna gång rör det muffinsformar.

Det finns ju så mycket olika formar och ibland är det svårt att veta vilken/vilka man ska använda till vilken typ av muffin/cupcake. Jag har länge sökt efter formar som håller färgen även om jag gör chokladmuffins och i förra veckan så testade jag ett par stycken jag nyligen fått. Resultatet blev över all förväntan😀 Färgerna höll näst intill perfekt! Den största överraskningen var att t.o.m. den vita formen höll för den mörka chokladen🙂 I’m impressed!

Den vita formen kommer ifrån Klara Färdiga (länk) och de övriga kommer ifrån Dr Oetker (länk).

2010-10-02: Jag har kollat med Dr Oetker och än så länge går det tyvärr bara att köpa muffinsformarna på City Gross.

6 thoughts on “Test av muffinsformar

  1. Riktigt snyggt! Roligt med formar som håller färgen. Jag har också fåt hem formarna från Oetker men inte testad dessa ännu, men nu vet jag att de håller måttet så nu kan jag spara dessa till något speciellt tillfälle. Är ju synd att de inte finns i butik ännu. Vet du om de är på G att släppas? Önskar en trevlig helg / Kram

  2. Snygg bild! =) Roligt att de finns helt vita formar som håller färgen! Har kollat efter dessa till dr oetker men inte hittat de i nån butik än. Såg vaniljpulvret häromdagen iaf.. Ha en skön helg så ska jag fortsätta med bakandet inför mitt egna rosa kalas🙂

  3. Har också letat efter dessa formar. Mailade för en vecka sedan till Dr Oetker men har inte fått något svar på när eller om de ska komma i butikerna! Jättefin bild!

  4. Tack allihopa!

    Jag har kollat med Dr Oetker och än så länge går det tyvärr bara att köpa muffinsformarna på City Gross. De jobbar dock på att fler ska ta in dom. Men sånt brukar tyvärr ta ett tag…

Kommentera

