Sockerskola

Sedan jag började med denna hobby i slutet på mars i år så har jag läst massor om bakning, sockerkonst och annat som rör tårtor, cupcakes, dekorering och bakning. Det finns massor att lära i sockerjungeln men det kan ibland vara lite svårt att hitta det man söker. Ett bra sätt att få svar på sina frågor kan vara att fråga någon annan som jobbar/kan en del i ämnet. Jag själv får en hel del frågor vilket är jättekul, och försöker besvara dem så fort jag hinner.

Förr någon vecka sedan fick jag en tanke på att starta en liten ”Sockerskola” här på bloggen. Sockerskolan kommer bl. a. att bestå av inlägg med tips, grundrecept, steg-för-steg och annan bra-att-ha-kunskap.

Tanken med sockerskolan är att man ska kunna få möjligheten att hitta så mycket som möjligt på samma ställe. Jag vet att jag saknade det när jag började och jag hoppas att ni läsare gillar min idé och får användning av den.😀

6 thoughts on “Sockerskola

Kommentera

