Jubileumstårtor

Vår bostadsförening fyllde 20 år igår och detta firades givetvis med en massa tårta. Det var verkligen jättekul att få göra dessa och ännu roligare att få se alla beundrande blickar när de fick se mina skapelser. De blev en succé och många hade aldrig sett något liknande förrut. Superkul!😀

Jag gjorde 2 tårtor med 28 bitar i varje.

Tårtorna består av Hallonmousse och Vit Chokladmousse. De spacklades sedan med vaniljgrädde och täcktes med Vit ChokladSugarpaste. Blommorna är gjorda av Flowerpaste och sedan delvis borstade med glitter.

Tårtorna i sin helhet.

 

Den guldiga tårtbrickan kommer ifrån Siluett (länk).

16 thoughts on “Jubileumstårtor

  1. Hel Lisa!

    Vilka fina tårtor du har gjort – igen!
    Jag har nu gjort mina namnkalastårtor och inspirationen kommer helt från de fina doptårtorna du gjorde till en liten tjej för ett tag sedan. Jag länkade faktiskt till dig i mitt inlägg, hoppas det är okej. Du är ju så duktig!

    • Åh vad gullig du är. Tack!🙂 Självklart får du länka, blir superglad över att du vill det!
      Jag var inne o spanade på tårtorna, de blev jättefina!

  2. Jättesnygga! Kul idé att använda flera olika storlekar på blommorna ovanpå varandra i olika nyanser. Det måste jag komma ihåg. Måste ta och köpa fler utstickare (min man blir väl galen snart, vi svämmar över i tårt- och cupcakesgrejer här hemma, ja föresten allt som har med bakning att göra :-)).

    • Hehe jag känner igen det där. Jag har hur mycket prylar som helst här hemma😉 Vart köper du dina prylar?

      Tack! Jag lär göra fler sådana blommor här på bloggen så jag påminner dig😉

Kommentera

