Utställningstårta 1

Som jag berättat tidigare (länk) i bloggen så fick jag ett superkul uppdrag av Kalasform (länk) för ett tag sedan. Jag skulle göra 3 tårtor som ska stå i deras monter på Formexmässan som startar i morgon. 😀

Tårta nummer 1

Jag ville göra en lekfull tårta, där form, färg och dekorationer passade ihop. Dekoreringen skulle innehålla modellering och dekorationer gjorda med stämplar (både text och motiv).  Jag såg över mina stämplar och fastnade för ordet ”Love”. Det första jag kom att tänka på när jag såg ordet var en grodprins som sökte efter kärleken, och så fick det bli.  

Kronan är gjord i flowerpaste och är borstat i guldfärg (syns tyvärr lite dåligt på bilden).

Tårtan är en dummy och innehåller frigolit då den behövder hålla minst en vecka, men alla dekorationer är ätbara 🙂

Brödformen heter ”Rosen” och är 1 av 6 olika brödformar som Kalasform(länk) har.

Jag måste säga det att jag är supernöjd med tårtan 🙂 och jättenöjd med modelleringen. Grodan blev mycket bättre än jag trott 😉

18 thoughts on “Utställningstårta 1

    • Tack! 🙂

      Jag har köpt en del av dem i en scrapbook affär som fanns på T1 förrut. Några andra har jag köpt i en bokaffär (Har för mig att det var den i ikano).

  1. Den var skitfin den!! Kommer inte sluta läsa din blogg 🙂 Idag ska jag göra min tionde tårta och de firar jag med att försöka göra en tvåvåningstårta. Ska bli kul å se hur de går 🙂

Kommentera

