Veckans tips: Vanilj

För ett par månader bestämde jag mig för att testa att använda vaniljpulver när jag bakade istället för det gamla hederliga vanilj- eller vanillinsockret. Wow! Vilken otroligt skillnad det gjorde för smaken!! Vaniljpulvret tar helt klart dina vaniljcupcakes och vaniljfrosting till helt andra höjder😛 Efter den testgången så har jag aldrig kunnat återvända till mina gamla vanor utan bakar numera alltid med vaniljpulver.  

Jag använder mig av detta pulver från V-Sell (länk) och köper det på större mataffärer. Ett annat stort plus är att pulvret är ekologiskt😀

Bilden hämtad från V-Sell.se

5 thoughts on “Veckans tips: Vanilj

  1. Oj, jag har varit ute och tältat en vecka och ser att här har det hänt massor på din blogg de senaste dagarna. Vaniljpulver kanska jag ska ta och skaffa, man vill ju att det ska smaka så bra det bara går. Bra om man kan få tag i det på vanliga mataffärer också. Ska kolla nästa gång jag handlar.🙂

  2. Visst är det här vaniljpulvret härligt! Jag älskar att använda det. Och som sagt, svårt att gå tillbaka när man väl börjat använda det🙂

  3. Pingback: Recept: Saftiga Vaniljcupcakes « Sockerrus

Kommentera

