Hippos on Cupcakes

Jag testade på att modellera figurer för första gången någonsin häromdagen då jag tänkte ha en figur på tårtorna jag ska göra till Kalasform. Då jag hade blå och rosa modelleringspasta fick det styra valet av djur. Det blev två flodhästar. Vet dock inte om jag lyckades så bra då dotterns kompis trodde att det var en blå gris jag gjort😛 Som tur var lyckades både min sambo och dotter gissa rätt och jag blev lite lugnare igen😉 Är inte helt nöjd med dem dock och måste nog öva lite mer på det där med modellering.

Kladdiga ChokladCupcakes med Apelsinchokladmandlar.

Mycket gott blev det😀 Nästa gång ska jag dock ha i mer apelsinchokladmandlar för det lär göra det ännu godare!

 

De superläckra zebrainspirerade formarna kommer ifrån Siluett (länk) och Apelsinchokladmandeln kommer ifrån Exotic Snacks (länk).

Tack Hanna – Bakfnatt för tipset om att blanda modelleringspastan. Gick mycket lättare när den var utblandad!🙂

Kommentera

