Matmuffins x4

Japp, ni läste rätt. Det bjöds faktiskt på något som inte var så sött på namnfesten också 😉 Och ack så poppis dessa matmuffins blev. Jag fick springa och hämta flera då de gick åt i ett nafs och ett flertal ville ha receptet för de vad så himla goda 😀 

Jag brukar jag inte vara ett fan av matmuffins för de jag ätit som yngre har varit hårda, kompakta och inte speciellt goda. Men dessa godbitar är fluffiga och supergoda.

Jag gjorde 4 olika varianter av samma smet:

Ost- och vitlöksmuffins

Ostmuffins med Salami, Oliver och Soltorkade Tomater

Ostmuffins med Oliver, Soltorkade Tomater, Tomat och Pesto

Ostmuffins med Paprika Cream Cheese

För de som ville ha fanns det smaksatt cream cheese att bre på.

De supertuffa zebramönstrade formerna i olika färger kommer ifrån Siluett (länk).

2 thoughts on “Matmuffins x4

  1. Pingback: Recept: Matmuffins « Sockerrus

Kommentera

