Mini-Kakmonster-Cupcakes

Min lillasyster ville väldigt gärna att jag skulle göra några cupcakes med kombinationen blåbär och kokos till namnfesten (länk) och min tanke föll genast på Kakmonstret🙂 Har velat få en anledning till att göra Kakmonster Cupcakes rätt länge nu och detta var det perfekta tillfället. Dock blev det en miniversion.

Vanilj och BlåbärsMiniCupcakes med Vanilj- och Kokosfrosting i form av små kakmonster. De blev väldigt populära hos både barn och vuxna (och min lillasyster😉 )🙂

Det var lite svårt att göra tillräckligt små Chocolate Chip Cookies som smakade bra så de blev lite för stora (o tunga). Använde mig av American Cookies (länk)färdiga deg för att göra dem och den var himla smidig.

Jag gjorde även några stycken utan ögon då jag av någon konstig anledning bara gjort 11 par (!?!).😛

PS: Det var så väldigt mycket olika saker som bjöds på namnfesten vi hade i lördags att jag får ta det i ett par olika inlägg de närmaste dagarna. Tar sin lilla tid att gå igenom alla bilder och sedan fixa till dem lite🙂

25 thoughts on “Mini-Kakmonster-Cupcakes

  1. Verkligen så söta, tänkte göra kakmonstecupcakes när min son fyller 3 år, fast dit är det ju långt, i januari , fast det är klart man måste ju öva innan🙂

  2. Visst är de roliga att göra? De ser ju ut att vara så mycket svårare än vad de är och både barn och barnsliga vuxna älskar dem.🙂
    Dina blev jättefina!
    Senast jag gjorde dem använde jag ”snöbollar” från lösgodisavdelningen som jag tryckte fast lite svart sugarpaste på som pupill, det funkade ännu bättre än de första jag gjorde med ögon av flowerpaste tyckte jag.
    Om man inte vill baka själv borde mini-oreos passa lagom som kaka i munnen till mini-monster. Det funderar jag själv på att testa nästa gång.

Kommentera

