WasabinötsCupcake

Japp du läste helt rätt😛 Jag älskar verkligen Wasabinötter och fick för mig att det måste vara jättegott tillsammans med choklad så jag gjorde Choklad- och WasabinötsCupcakes.

Å vet ni vad? Det var faktiskt väldigt gott😀

Wasabitäcket runt nöten gjorde så att det blev härligt sega goda bitar i den redan kladdiga chokladcupcakes’n. Mums! 

Frostingen gjorde jag på vanilj och choklad. Passade bra, men jag tror nog att jag kan göra den ännu mer passande nästa gång.

Den fina formen kommer ifrån Vestli House (länk), tårtbrickan ifrån Siluett (länk) och Wasabinötterna kommer ifrån Exotic Snacks (länk). 

 

Två smaker är utmaningen i Månadens sötsak hos Söta Saker och detta är mitt bidrag!

Söta saker

9 thoughts on “WasabinötsCupcake

  1. Du är så himla vågad och häftig!! Hade inte ens kommit på tanken att blanda dom kombinationerna… haha
    Men den ser läcker ut. (kan inte ens våga säga nåt om smaken😉 )

    • Haha ja det är kanske ingen givet kombination inte😛 Kul att testa lite olika smakkombinationer ibland o denna gång blev det jättebra🙂

  2. Pingback: Mersmak « söta saker

Kommentera

