Ying & Yang tårta

Goda vänner till mig fyller år med mindre än en vecka i mellan och ville beställa en tårta. Problemet var bara att de inte kunde komma överrens om vilka smaker de ville ha, inte ens vilken botten😛

De hade redan en tanke på att de ville ha en Ying Yang tårta så vi bestämde att jag skulle göra halva tårtan med Fridas önskemål och andra halvan med Jörgens önskemål.

Ena halvan av tårtan består av chokladbottnar fyllda med extra salt saltlakrits- och chokladmousse. Andra halvan består av vaniljbottnar fyllda med hallonmousse och vit chokladmousse. Tårtan täcktes med sugarpaste med smak av vit choklad.

Tårtbrickan kommer ifrån Siluett (länk)

14 thoughts on “Ying & Yang tårta

  1. Vad fiffigt att göra tårtan i med olika smaker i halvorna! Fin är den också, jag gillar det tvinnade bandet runt om. Måste fråga om sugarpasten med smak av vit choklad, har du köpt den färdig eller gjort själv?

  2. Tack för alla fina kommentarer! Kul att ni gillade idén ”två tårtor i en”🙂

    Ida och Matilda: Jag har köpt denna färdig (går ju annars att smaksätta den själv). Den jag använde är Ballinas och den luktade mer kola än vit choklad. Men den gick hem hos de som åt tårtan =)

  3. Hej!

    Såg att du varit inne på min blogg och lämnat en kommentar. Jag hade aldrig sett din sida innan. Vad duktig du är! Här finns jättemycket fint som inspirerar. Hur har du fått till den skarpa svarta färgen på sugarpasten? Jag tycker att det är så svårt att få det bra. Har kanske inte använt rätt pastafärg…

    • Tack Sandra!🙂
      Just denna svarta sugarpaste är köpt då jag skulle använda så mkt svart. När jag ska ha mindre mängd svart så brukar jag färga själv och det funkar bra🙂

  4. Pingback: Steg-för-Steg: Ying Yang-tårta « Sockerrus

Kommentera

