Saras Doptårtor

Jag fick äran att göra lilla söta Saras doptårtor. Hennes mamma ville ha 2 tårtor med vit marsipan, prinsesskrona, glitter, rosor, text och lite enkla blommor. Min tolkning av dessa önskemål blev så här:

 

Rosorna borstade jag med glitter.

Små pärlor i olika storlekar på kronan.

Tårtorna innehåller 3 vanilj och 1 citronbottnar fyllda med jordgubbsmousse, jordubbspannacotta och glasscreme. De är sedan spacklade i grädde. Kronorna är gjorda i flowerpaste och restena av dekorationerna är gjorda i marsipan blandat med lite, lite sugarpaste.

 

Resklara 🙂 

Tårtorna skulle färdas rätt långt i bil (och delvis på mindre bra vägar) så jag är lite nerövs över att de inte kom fram i samma skick som de var när de lämnade mitt hem… Men de var fina när jag lämnade ifrån mig dem i allafall 🙂

Tårtbrickorna kommer ifrån Siluett (länk).

22 thoughts on “Saras Doptårtor

    • Åh tack Erika. Så kul att få höra det. Är nämligen själv riktigt nöjd med dessa 🙂

      Rosa, glitter och prinsesskronor är väldigt poppis här och jag får göra massor, däremot blir det inte så mkt grabbiga, men snart så 🙂

    • Tack så mycket Karin!
      Jag har beställning på fler prinsesskronor så jag kanske ska försöka göra Steg-för-Steg nästa gång.

    • Tack Annica! Vet faktiskt inte hur det har gått för de drog utomlands direkt efter dopet. Men antar att det gick bra eftersom jag inte hör ngt 😛

  1. Dessa doptårtorna är helt fantastiska! Jag ska göra doptårta till en kille snart och kommer försöka mig på en sådan fin krona som du har gjort. Du är makalöst duktig!!

    • Men gud så söt du är, o vad otroligt glad jag blir! Tack för de otroligt värmande orden 😀
      Ska bli kul att få se dina doptårtor sen 🙂

  2. De rosa doptårtorna är helt fantastiska, jag bara tittar och tittar och tittar! Hoppas på att kunna få beställa av dig till Julias dop :-)! Kram Helena

    • Tack Helena! 🙂
      Vore helt klart jättekul! Gäller bara för er att hitta en bra dag för dop först 😉 Sen gör jag gärna er doptårta 😀
      Kramelikram!

Kommentera

