Ett trasigt paket….

… fyllt med MASSOR av godheter kom till mig idag. Det var Exotic Snacks som skickade en massa olika påsar med gottigheter jag kan använda i mitt bak. Känner mig som världens lyckost då jag älskar nötter i alla dess slag och Exotic Snacks utbud är en klar favorit 🙂 (Gå in här och kolla själv) Mycket bra mao… förrutom att paketet gått sönder och en del av det som var i saknades 😦  Men, men, låt oss nu fokusera på allt gott som fortfarande fanns med 🙂

 Macadamianötter Rostade & Saltade – Dessa nästan smälter i munnen och är supergoda.

Apelsinchokladmandel – Grymt goda! Kombinationen apelsin-choklad-mandel är helt klart en vinnare och jag har redan en idé på hur jag ska använda dessa 🙂

Paranötter (Brazil nuts)- Har jag inte testat att använda i bakverk än, men det ska de bli ändring på.

Jordnötter Jumbo – En viktig ingrediens i bland annat Rocky Roda Muffins.

Frukt & Nötmix – Vet inte riktigt hur jag ska använda dessa än, men det kommer.

Cashewnötter – Dessa har jag redan en plan för. Kommer bli något jag ännu inte sett på andra bakbloggar 😉

Nötmix  – Innehåller cashew-, jord-, para-, val-, pekannötter och mandlar. Tänkt dig denna blanding med choklad och seg kola. Yummie! 🙂

Oj vad baksugen jag blev nu. Har dock ett antal tårtor att göra klart till lördag så jag borde kanske vänta till nästa vecka.. om jag klarar att hålla mig så länge dvs 😛

 

TACK Exotic Snacks (länk) för det otroligt smaskiga paketet.

Ska bli jättekul att få testa era goda snacks i mina bakverk.

6 thoughts on “Ett trasigt paket….

  1. Oj vad mycket gott du fått, nötter som är så gott, gillar framförallt att baka bröd med nötter i, så mumsigt, sedan så har ju exotic snacks så mycket goda nötter att äta bara som de är, som godis 🙂

  2. Du, detta lät hur gott som helst! 😀 – ”Nötmix – Innehåller cashew-, jord-, para-, val-, pekannötter och mandlar. Tänkt dig denna blanding med choklad och seg kola. Yummie! ” Bara seg kola var länge sen, mums! Kramar!

Kommentera

